معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) خواهر امام رضا (علیه السلام) در استان کهگیلویه و بویراحمد و در دهه ولایت امسال خبرداد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با تبریک حلول ماه پر برکت رمضان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری تکریم و بزرگداشت امامزادگان بصورت موضوعی و شخصیتی است، اظهارداشت : 5 ذی‌القعده در تقویم، روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است و ما امسال اولین کنگره ملی "بی‌بی‌حکیمه" را در گچساران استان چهارمحال و بختیاری در دهه ولایت برگزار خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: این امامزاده خواهر امام رضا (ع) است و از کشورهای مختلف بویژه کشورهای عربی دارای زائر است.
 
وی با اشاره به موضوعات و محورهای این همایش تصریح کرد : این کنگره با محورها و سرفصل های معرفی شخصیت بی‌بی حکیمه (س) و کرامات و نقش ایشان در تاریخ و تمدن اسلامی، نقش حرم ایشان در سیمای فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی منطقه ، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع برگزار می‌شود که تا پایان دهه کرامت علاقه مندان می توانند مقالات و آثار خود را ارسال کنند.
 
حجت الاسلام شرفخانی گفت: همچنین اولین کنگره و بزرگداشت امامزاده محمدبن هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با هدف معرفی شخصیت آن امامزاده ، نقش آستان مقدس ایشان در سیمای فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی منطقه ، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع ، در دهه کرامت برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این همایش با محورهای هنری ، آواها و نماها ، تواشیح و خطبه خوانی ، خاطره نویسی و سفرنامه نویسی برگزار می شود و علاقه مندان تا مردادماه فرصت دارند ، آثار خود را ارسال کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد : همچنین کنگره حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم (ع) در طبس ، به‌صورت مشارکتی در سال 93 برگزار می‌شود.
/2759/